VERGIL, Aeneis 1, 494 - 508
Königin Dido
Hexameter
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Sprechpausen (Zäsuren):
1. – Pause nach dem 3. Halbfuß (= 2. Hebung): Trithemimeres (caesura semiternaria)
ǁ2. – Pause nach dem 5. Halbfuß (= 3. Hebung): Penthemimeres (caesura semiquinaria) ǁ
3. – Pause nach der 1. Kürze des 3. Daktylus: trochäische Zäsur (κατὰ τρίτον τροχαῖον) ǁ
4. – Pause nach dem 7. Halbfuß (= 4. Hebung): Hephthemimeres (caesura semiseptenaria) ǁ
5. - Pause nach dem 4. Fuß : bukolische Diärese ǁ
6. - Interpunktionszäsur: ǁ
7. - weibliche Zäsuren:
trochäische Zäsur (κατὰ τρίτον τροχαῖον) ǁ
nach der 1. Kürze des 2. Versfußes |
nach der 1. Kürze des 4. Versfußes |
Haec dum Dardani(o) Aeneae ǁ miranda videntur,
495 dum stupet, obtutuqu(e) haeret ǁ defixus in uno,
regin(a) ad ǁ templum, ǁ forma ǁ pulcherrima Dido,
incessit ǁ magna ǁ iuvenum ǁ stipante caterva.
Qualis in Eurotae ǁ ripis ǁ aut ǁ per iuga Cynthi
exercet ǁ Diana ǁ choros, ǁ quam ǁ mille secutae
500 hinc atqu(e) hinc ǁ glomerantur ǁ oreades; ǁ illa pharetram
fert umero, ǁ gradiensque ǁ deas ǁ supereminet omnis:
Latonae ǁ tacitum ǁ pertemptant ǁ gaudia pectus:
talis erat Dido, ǁ talem ǁ se ǁ laeta ferebat
per medios, ǁ instans ǁ operi ǁ regnisque futuris.
505 Tum foribus ǁ divae, ǁ media ǁ testudine templi,
saept(a) armis, ǁ solioqu(e) alte ǁ subnixa resedit.
Iura dabat ǁ legesque ǁ viris, ǁ operumque laborem
partibus aequabat ǁ iustis, ǁ aut ǁ sorte trahebat: